MAGENTO WEBÁRUHÁZ OLDALAK

Az alábbiakban azokat a fő- és aloldalakat tekintheti át csoportosítva, amelyek a Magento webáruházban alapértelmezettként megtalálhatóak. Ezen kívül információkat talál a kiegészítő elemekről is, hogy egységes képet kaphasson a Magento webshop alap felépítéséről.

Állandó tartalmak

Azokat az elemeket soroljuk ide, amelyek minden esetben (azaz minden oldalon) megjelennek a webáruházban.

  • Favicon

    A favicon (favorites icon) egy weboldalhoz, weblaphoz tartozó ikon, amit a modern böngészők a navigáció megkönnyítésére különböző helyeken megjelenítenek, például a böngésző címsorának vagy a böngészőfül elején, a könyvjelzők előtt.

  • Fejléc

    Azokat az elemeket tartalmazza, amelyeket minden fő- és aloldalon a vásárlónak meg kívánunk jelentetni. Gyakori, de nem szükségszerű, elemek: logo, gyorskeresés, kisegítő navigáció (pl: be- és kilépés, vásárlói fiók, kosár, pénztár, kívánságlista), nyelvválasztás, pénznem választó, fontos egyéb információk pl: ingyenes szállítás vagy elérhetőségek

  • Kategória menü

    A webáruház fő kategóriáinak valamint alkategóriáinak megjelenítésére szolgáló sáv. A webshop bonyolúltságától függően egy vagy többszintű megoldás lehetséges, egyéb plusz információk (pl: szűkítések, termékcsoportok kiemelése)

  • Lábléc

    A láblécbe kerül minden olyan információ, amely a vevő számára fontos lehet, hogy bármelyik aloldalon találkozzon vele. A teljesség igénye nélkül: copyright információk, ászf, jogi- és szállítási információk, elérhetőségek, bemutatkozás, fizikai boltok elérhetőségei. Napjainkban itt szoktak helyet kapni a különböző közösségi és megosztó oldalak logoi is (facebook, g+,). Fontos tudni: a vásárlói bizalmat építik azok a jelzések, melyek a biztonságos vásárlást, a hitelesítést, a használható kártyatársaságok logoit tartalmazzák. Ezeket viszont tényleg csak akkor jelenítse meg, ha van szerződése és/vagy rendelkezik a szükséges fejlesztésekkel.

  • Üzenetek

    A vevő számára egyértelmű üzeneteket kell közvetítenie a webáruháznak minden olyan eseménynél, amelynél szükséges. Az üzenetek fajtája több féle lehet: hibaüzenet (nem áll rendelkezésre megfelelő mennyiség a kiválasztott árúból, figyelmeztetés (már csak két terméket kell a kosárba tenni az ingyenes szállításhoz), üzenet (a termék a kosárba került)

CMS (statikus) tartalmak

Ebba a kategóriába soroljuk azokat a főként szöveges tartalommal rendelkező oldalakat, amelyek ritkábban frissülnek illetve felépítésüket és tartalmukat az oldal tulajdonosa módosítani kívánja.

  • Főoldal (HOME)

    Az esetek döntő többségében ezzel az oldallal találkozik első alkalommal a vevő, valamint erről az oldalról indul a vásárlási folyamat. Fontos: gyorsan és pontosan működjön, hiszen az első benyomás mindig nagyon sokat nyom a latba. A főoldal betöltésének sebessége kulcskérdés, ha nem kíván látogatót veszíteni a lassú betöltődés miatt illetve fontos az is, hogy tényleg csak azok az információk kerüljenek ide, amelyek feltétlenül szükségesek. Egy hosszú, nagy terjedelmű, sok tartalmat mutató nyitó oldal inkább hátrány, mint előny. A főoldal tartalmai általában a következőek: új termékek, akciós termékek, felhívások (pl. ingyenes szállítás), 1-1 kiemelt termék promoja.

  • Kapcsolat (CONTACT)

    Vásárlói bizalmat építhet azzal (valamint jogszabályi követelmények is), hogy elérhetőségeit jól és pontosan tüntesse fel a webáruházban. Kötelező, szükséges és fontos adatok: email cím, név, cím, telefonszám, fax, skype, egyéb elérhetőség, adószám, cégbírósági szám, üzlethelyiségek nyitva tartása, címe, telefonszáma, email címe. Célszerű az adatokon kívül egy űrlappal is segíteni a vevő kapcsolatfelvételi szándékát ami plusz adatokkal kiegészítve a visszakeresést is elősegítheti (pl. rendelésszám). Ezen az oldalon megjelenítheti akár a további egyéb elérhetőségeit is (pl twitter, facebook, g+, youtube)

  • Hiba oldal (404)

    Fekete bárányként kezelt aloldal, amely pedig igen hasznos tud lenni akkor, ha a vásárló elkeveredett a webáruházban illetve ha véletlenül egy hibás linken érkezett hozzánk. Ha semmitmondó, információktól mentes oldallal találkozik (leggyakoribb egy sima 404-es hiba szöveg), akkor lehet elhagyja webáruházát. Megfelelő információkkal és linkekkel kell segíteni a navigációt, egy csipetnyi humorral meg a bosszúság pillanatok alatt kellemes élménnyé változik.

  • Átirányítások

    Pl kijelentkezésnél esetleg egyéb külső oldalakra irányításnál fordulhat elő. Legyen egyszerű, közölje a megfelelő információkat.

  • További szöveges oldalak

    Jogi információk, ÁSZF, szállítási információk, bemutatkozás, termékek összefoglaló oldala, akciók, érkeztető oldalak, 18+ beléptető oldal, cookie információk. Legyenek egységesek, jól formázottak. Ne hanyagolja el őket, ne wordből másolt blabla legyen. Egyszer kell jól megírni és szépen megformázni. Vásárlói örülni fognak neki.

Termékek (PRODUCTS)

A webáruház célja: a termékeket a vevő számára igényesen, gyorsan, pontosan és a lehető legtöbb információval jelenítsük meg. Fontos a megfelelő termékkép, az egyértelmű termék megnevezés, az ár, valamint további kisegítő információk (szín, méret, stb).

  • Kategória termékeinek listázása (LIST/GRID)

    A Magento webáruház két féle megjelenítési formát kínál a kategóriákban található termékek listázására. Ez a két nézet a hálós elrendezés (grid) és a lista típusú (list) megjelenítési forma. A két nézet között könnyen lehet váltani egy gombnyomásra. A termékek listázására szolgál még a lapozás, a rendezés funkció is valamint az oldalsávon elhelyezhető szűkítési feltételek (termékjellemzők alapján).

  • Kategória termékeinek szűrése (LAYOUT)

    A termékjellemzők megfelelő beállításával a termékek listázása szűkíthető. A vásárló csak és kizárólag azokat a termékeket fogja látni, amelyek megfelelnek a feltételeknek. Pl. 38-as cipők, narancssárga fűnyíró.

  • Termék oldal (VIEW)

    A termék oldal a webáruház azon része, ahol 1-1 terméket lehet részletesen bemutatni a vásárlónak. Fontos, hogy jó minőségű megfelelő termékképek kerüljenek megjelenítésre, részletes és pontos adatok kerüljenek a termékről a webáruházba, valamint egyértelmű legye az ár megjelenítése is. A termékekkel kapcsolatos egyéb információk (pl termékjellemzők, részletes leírás, szállítási feltételek, esetleges jogi szabályozás) is erre az oldalra kerülhet. A Magento rendszer biztosítja: 1-1 termékhez ún. kapcsolódó termékeket rendelhetünk, s felhívhatjuk a vevő figyelmét a további vásárlásra.

  • Termék vélemény, értékelés (REVIEW)

    Ha a funkciót engedélyezi, akkor a vásárlók szavazhatnak és véleményt alkothatnak a termékekről. Ingyen tartalmat kap a termékhez, valamint a vevő tovább marad az oldalon és más vásárlók véleményeit olvasva kedvet kaphat a vásárláshoz.

  • Termék ajánlás ismerősnek

    A Magento webshop támogatja a termék ajánlást. Emailben a kiválasztott termék url-je elküldhető az ismerős email címének megadásával.

  • Termék összehasonlítás (COMPARE)

    A Magento webshop támogatja a kettőnél több termék külön oldalon történő összehasonlítását jellemzőinek felsorolásával. Ha olyan termékeket forgalmaz, amelyeknél lényeges szempont lehet az összehasonlíthatóság, akkor feltétlenül ajánlott a funkció használata.

Vásárlók (CUSTOMERS)

Azok a fontos és szükséges aloldalak tartoznak ide, amelyek a vásárlót azonosítják illetve segítik a webáruház használatában.

  • Bejelentkezés (LOGIN)

    A már regisztrált vásárlók belépésére szolgáló oldal. Email + jelszó a leggyakoribb beléptetési protokoll.

  • Kijelentkezés (LOGOUT)

    Köszönjük meg a látogatást, vásárlást. Köszönjünk el. Hívjuk fel a figyelmét a vevőnek: térjen vissza legközelebb is, ajánljunk neki terméket. Számtalan olyan marketing eszköz, amellyel hűséges és visszatérő vásárlónk lehet.

  • Regisztráció

    Csak a feltétlenül szükséges adatokat kérjük el. Ne várjuk el a vevőtól, hogy bonyolult, hosszú űrlapokat töltögessen ki. Biztosítsuk a vásárlót az adatvédelemről. Ajánljuk fel a hírlevélre feliratkozás lehetőségét.

  • Elfelejtett jelszó

    Kötelező kör, elfelejtődik. Ez az oldal se lógjon ki a sorból, mutasson egységes képet a többi oldallal.

  • Vásárlói fiók

    A Magento webáruház vevői fiókot biztosít minden regisztrált vevőnek, ahol áttekintheti az eddigi rendeléseket, módosíthatja alap adatait, megtekintheti kívánságlistáját, megtalálja a letölthető termékeket, cimkék és vélemények áttekintése is lehetséges. Legtöbb esetben ezek az aloldalak nem kerülnek kidolgozásra, pedig fontos információkat tartalmaznak és látogatott lapok.

  • Kívánságlista

    A Magento webáruház lehetőséget biztosít arra, hogy bejelentkezett vásárlók a kívánt termékeket összegyűjthessék későbbi vásárlás céljára. A lista könnyen és gyorsan szerkeszthető a későbbi vásárlásokat segíti.

Kosár és pénztár (CART & CHECKOUT)

A vásárlás sikeressége a kosár és a pénztár oldalon dől el. A Magento webáruház készítésnél kiemelt jelentőséggel bírnak ezek a lapok. A vásárlónak egyértelmű és pontos megjelenítésre van szüksége, lehetőség szerint minden zavaró tényezőtől mentesen. A vásárlási folyamaton gyorsan kell átvezetni (alapadatok, szállítási és fizetési információk), hogy a vevő ne hagyja el az oldalt megrendelés nélkül. Minden információt jelenítsen meg (adó, szállítási díj, egyéb költségek), hogy a vásárlót ne érje meglepetésként a végösszeg. Ha kedvezményeket biztosít (pl. kupon) akkor annak megadását is megfelelően kell kommunikálni a webáruházban.

  • Üres kosár

    Ha a vevő a kosár oldalra kerül, amikor még egyetlen terméket sem tett a kosárba. Feltétlenül legyen ez is az oldal kinézetéhez igazítva, illetve érdemes reklámot elhelyezni az oldalon.

  • Kosár

    Termékek kosárba helyezésekor láthatóak a kosárban található termékek tételesen valamint a kupon kód megadási lehetőség, szállítási díj becslése, további ajánlott termékek valamint a kosár összesítő.

  • Egy oldalas pénztár

    Alapesetben, a vásárlót vezeti végig a személyes, szállítási és fizetési adatokon, majd az áttekintő oldal után megtörténik a tényleges fizetés.

  • Több címes pénztár

    Ha a több címre történő szállítás engedélyezett, akkor ez a pénztár kerül használatra.

  • Sikeres fizetés

    Ha a fizetés sikeres, akkor ez az oldal jelenik meg a webáruházban. Köszönjük meg a vásárlást, ajánljunk új illetve hasonló termékeket. Informáljuk a következő lépésekről.

  • Sikertelen fizetés

    Sikertelen fizetés esetén informáljuk a vásárlót: mi is történt és mit kell tennie a sikeres fizetéshez. Ha csak hibaüzenetet lát a vevő elmenekül.

Keresés (SEARCH)

A webáruházakban egy-egy adott termék megtalálása, főleg sok termék esetén, körülményes. A navigáció a szűrési feltételek mellett a jó kereső fél siker. A Magento több keresési lehetőséget is biztosít.

  • Gyorskereső

    Szabadszavas keresés elhelyezhető a fejlécbe, a láblécbe vagy az oldalsávban is. A keresési kifejezés beírása után a vevő a találati oldalra jut.

  • Részletes keresés

    Több termékjellemző alapján indított keresés, melynek indításával a találati oldalra jut a vevő.

  • Keresés találati oldal

    A gyors- vagy részletes keresés után a találati oldalon azok a termékek jelennek meg melyek a keresési feltételeknek megfeleltek. A találati oldalon a termékeknek megfelelő szűkítési beállításokkal tovább csökkenthető a termékek száma.

  • Népszerű keresési kifejezések

    A legnépszerűbb keresési kifejezésekből álló szófelhő jeleníthető meg a webáruházban. A vásárlók láthatják a legnépszerűbb keresési kifejezéseket.

Egyéb tartalmak (SIDEBAR)

Két- vagy három oszlopos megjelenítésnél az oldalsávban megjeleníthetőek olyan tartalmak amelyek a vásárlást könnyítik illetve plusz információval szolgálnak a vásárlók részére.

  • Szavazás (POLL)

    A Magento webáruház alkalmas arra, hogy szavazásokat indítson a webshopban. Egy kérdésre több válasz lehetőség állítható, a vevő szavazása után az eredmények megjelennek az oldalon és kiértékelhetőek az adminisztrációs felületen.

  • Hírlevél fel- és leiratkozás (NEWSLETTER)

    A hírlevél, mint marketing eszköz remek lehetőség arra, hogy a feliratkozott vásárlókat elérje és információkkal lássa el. Ehhez a Magento egy egyszerű hírlevél fel- és leiratkozási lehetőséget, valamint küldési lehetőséget kínál. Természetesen ez a funkció is tovább bővíthető külső hírlevélküldő szolgáltatások integrálásával.

  • Mini kosár (MINI CART)

    A vevő minden pillanatban tudni szeretné milyen termékeket helyezett a kosárba. Erre szolgál a mini kosár, amely a webáruház fejlécében vagy oldalsávjában elhelyezhető.

  • Kívánságlista

    A Magento webáruház két illetve több hasábos elrendezésénél lehetséges a kívánságlista tételeinek megjelenítése és így lehetséges, hogy a vásárló a kívánságlista elemeiből inkább mégis az aktuális kosárhoz rendel tételeket.

  • Összehasonlítás

    Ha olyan termékeket árul webáruházában, amelyeknél fontos az összehasonlíthatóság, akkor feltétlenül alkalmazza ezt a funkciót. Az oldalsávban láthatóak az összehasonlítani kívánt termékek, s ezek egy gombnyomásra külön oldalon termékjellemzők alapján listázásra kerülhetnek.

  • Megtekintett termékek

    Szintén az oldalsávban célszerű megjeleníteni azoknak a termékeknek a listáját, amelyeket a vevő az aktuális vásárlási folyamat során megtekintett. Lehet kedvet kap a vásárláshoz.

Kiegészítő tartalmak

A Magento webáruház moduláris felépítésének köszönhetően bármilyen egyéb rendszerrel, kiegészítő szolgáltatással képes együttműködni. Nincs megoldhatatlan probléma, lehetetlen kérés. Egyedi fejlesztéssel vagy a rendszerhez már most rendelkezésre álló több ezer modulból lehet válogatni.